LIGA HRL

The essence of racing...

Forum LIGA HRL Strona Główna -> :::Liga HRL::: -> JAK NIE JEZDZIC !!!!!! Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
JAK NIE JEZDZIC !!!!!!
PostWysłany: Sob 0:53, 28 Paź 2006
Poul
Ferrari (HRL1)
Ferrari (HRL1)

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Prosze o wstawianie tu filmikow (z naszych wyscigow na treningach), przedstawiajacych jak nie mozna jezdzic.
Prosze tez uczyc sie na bledach innych, aby wyscigi nie konczyly sie po kilku zakretach.


Zaznaczam, ze filmy, ktore tu zamieszczamy NIE maja charakteru oskarzajacego, wiec NIE mozna podawac tu nickow osob zamieszanych w dany incydent (mowimy po prostu: kierowca Ferrari, kierowca McLarena, czy kierowca Renault).

UWAGA: Zeby obejrzec filmy, ktore umieszczam, nalezy sciagnac najnowsza wersje DivX w wersji 6.4.0 !!
Mozna ja pobrac tutaj (przez klikniecie w srebrny guzik DOWNLOAD - nie trzeba nic wypelniac !!):
[link widoczny dla zalogowanych]



Osobiscie bede wrzucac filmy na [link widoczny dla zalogowanych] oraz [link widoczny dla zalogowanych]
FileFront jest dosc wolny, jednak to nie powinno byc problemem - pliki sa male (max kilka mega).
Megaupload jest za to bardzo szybkie, ale trzeba sie troche pobawic, by ominac limit slotow na dany kraj.

Jak ominac limit slotow na MegaUpload:

FireFox
1. wpisać w pasku adresu about:config
2. kliknąć prawym przyciskiem na jakimś wpisie i dodać nowy wpis "Dodaj ustawienie typu>>Łańcuch (string)"
3. w kolejnym okienku wpisać: general.useragent.override
4. a następnie:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322; FDM; Alexa Toolbar)
5. restart przeglądarki i limit slotów już nam nie grozi, bo przeglądarka jest widoczna jako IE z toolbarem Alexa

Opera
1. wpisać w pasku adresu about:config
2. kliknąć special
3. we wszystkie okienka oprócz pierwszego wpisać:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322; FDM; Alexa Toolbar)
4. zapisać

Internet Explorer
1. uruchom->regedit
znaleźć klucz:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\User Agent]
jeśli klucz nie istnieje to go tworzymy
2. powinna być wartość "(Domyślna)", kliknąć na nią prawym, Modyfikuj i wpisać:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322; FDM; Alexa Toolbar)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poul dnia Wto 9:51, 07 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 1:53, 28 Paź 2006
Poul
Ferrari (HRL1)
Ferrari (HRL1)

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Porcja filmikow z dnia 27.10.2006, tor w USA.

1) Scinanie - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (2.21 MB)
Na poczatek klasyk, czyli scinanie zakretow. Oczywiscie kazdemu moze sie zdarzyc sciecie zakretu, przez zbyt pozne hamowanie. Co nalezy w takiej sytuacji zrobic ? Na pewno nie postapic tak jak kierowca McLarena. Jesli wlasnie walczylismy z kims o miejsce i wygralismy ten pojedynek dzieki scieciu zakretu to nalezy zwolnic i przepuscic osobe, z ktora walczylismy. Dopiero kiedy osoba ta znajdzie sie przed nami, mozemy znowu rozpoczac walke o dana pozycje !!

2) Zajezdzanie - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (1.33 MB)
Kolejne bardzo czeste zachowanie na wirtualnym torze. Jezeli ktos jadacy za nami rozpocznie juz swoj manewr wyprzedzania to nie mozemy mu zajechac w ten sposob drogi !! Trzeba wrecz udostepnic mu tyle miejsca, by mogl sie zmiescic na swoim torze jazdy. Kierowca McLarena z prawej strony powinien zjechac do wewnetrznej (w prawo) i starac sie nie wyjezdzac na zewnetrzna nawet po wejsciu w zakret, jesli kierowca Ferrari nadal znajduje sie obok niego - nie moze wypchnac go poza tor !! Wiem, ze na zakretach w grze ciezko zorientowac sie gdzie kto jest, wiec starajmy sie ten przepis stosowac przynajmniej na prostych - tutaj latwo zerknac "do tylu" czy "na boki", by szybko zorientowac sie w sytuacji. Tak wiec jesli ktos zacznie nas juz wyprzedzac to nie zajezdzamy mu drogi !!

3) Dobijanie - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (1.48 MB)
Na poczatku filmiku widzimy wyraznie, ze kierowca Ferrari jest duzo szybszy od kierowcy McLarena. McLaren probuje rozpaczliwie zablokowac wewnetrzna (zapewne uwazajac, iz tam nastapi atak) przez zjechanie w prawo, w tym momencie otwierajac lewa strone. Kierowca Ferrari znajduje tam wlasnie luke pomiedzy McLarenem i banda, wciskajac sie w nia. Kierowca McLarena powinien widziec cale to zdarzenie jesli nie widokiem "w tyl" to chocby w lusterku (przez sekunde w lewym lusterku McLarena widac czerwony bolid wyprzedzajacy go z lewej strony). Zamiast udostepnic Ferrari wolny tor i odbic jeszcze bardziej w prawo (w koncu wewnetrzny tor wybral, jako ten wart obrony), kierowca McLarena nagle zmienia tor jazdy i probuje jeszcze "przycisnac" Ferrari do bandy caly czas powoli zjezdzajac w lewo, gdzie dochodzi do kontaktu. Chwile pozniej kierowca McLarena, chyba w zlosci, wyraznie nie zwalnia przed zakretem i na pelnym gazie uderza w tyl bolidu Ferrari. Bolid Ferrari sila bezwladnosci uderza w poprzedzajacy go bolid Renault. Takim oto sposobem jeden kierowca spowodowal wypadek, w ktory zamieszane byly 2 kolejne bolidy !!
Swoja droga - widowiskowa ta kraksa byla Wink

4) Zajechanie + Sciecie - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (2.36 MB)
Kierowca McLarena widzac zblizajacy sie bolid Ferrari probuje zablokowac wewnetrzna (dosc powolnym ruchem), jednak nie robi tego az tak zdecydowanie i zostawia na tyle miejsca, ze miesci sie tam bolid Ferrari. McLaren odbija odruchowo w lewo, jednak w ulamku sekundy odzywa sie w nim instynkt Destruction Derby i mocno skreca w prawo, wbijajac Ferrari w bande. ferrari sprytnym ruchem zjezdza na zewnetrzna, McLaren malpuje ten ruch, wtedy Ferrari wciska pedal gazu do podlogi i schodzi do wewnetrznej, wyprzedzajac McLarena. Niestety kierowca Ferrari odrobinke przesadzil z tym przyspieszaniem (wyraznie chcial jak najszybciej stamtad uciec, zeby nie dostac kolejnego uderzenia w bok od kierowcy McLarena Wink) i dosc wyraznie przestrzelil zakret. W tym momencie McLaren... bardzo ostro scina zakret Shocked, zeby tylko znalezc sie przed Ferrari. Warto zauwazyc tez tutaj jedna rzecz - kierowca Ferrari po wypadnieciu z toru probowal jak najkrotsza droga na ten tor powrocic. Nie probowal jechac jak najszybciej po trawie, nabierajac jak najwiekszej predkosci przed wjechaniem na asfalt, tylko staral sie natychmiast wrocic na tor i tam dopiero rozpoczac wlasciwa jazde.


Mam nadzieje, ze filmiki sie podobaly Smile Jesli dobrze pojdzie to przynajmniej czesc osob z nich cos wywnioskuje.
Powyzsze zachowania sa nie tylko nieprofesjonalne, ale tez po prostu chamskie. Pamietajmy, ze w lidze wygrana przez celowe wypchniecie przeciwnika z trasy, czy celowe scinanie zakretow na pewno nie przejdzie. Dlatego wlasnie poprawnych zachowan powinnismy sie zaczac uczyc juz teraz, na treningach.
Ja na przyklad wiem, ze moim glownym problemem sa spoznione dohamowania - przez to czasem mi sie zdarza w czyjes tylne skrzydlo dobic Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:33, 28 Paź 2006
kubus199115
Tester

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno





Niezła robota Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:08, 28 Paź 2006
Pepik
McLaren (HRL1)
McLaren (HRL1)

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg Dolny





Witam.
Chciałbym jeszcze jedną rzecz dodać do tego wszystkiego, choć, że mnie wczoraj być nie mogło. Napisze specjalnie słowo "musimy", żeby każdy się na tym zastanowił. Musimy też potrenować lub uważać na sam moment startu, gdyż zdarzało się, że na pierwszym zakręcie już były kontakty, a nawet koniec wyścigu dla jakiejś osoby. Musimy zrozumieć, że na pierwszym zakręcie nie da się awansować o 2-3 pozycje, góra o jedną i nie powinniśmy pchać się do przodu za wszelką cenę. Szczególnie chodzi mi tu o tory, gdzie pierwszym zakrętem jest szykana (Monza), tam było najwięcej problemów.
Pozdro Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:16, 28 Paź 2006
carlsoek
Tester

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Autorem 2 sytuacji jestem ja przyznaje sie Sad
a to dlatego ze naogladałem sie jak IceMan ( kimi) zajeżdżał droge Szumiemu i myslałem ze to dozwolone ! Wiec zrobilem to nie swiadomie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:18, 28 Paź 2006
carlsoek
Tester

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





ale fajnie wygladaja te filmiki jak live Smile a pozniej mozna wstawiec najlepsze akcje ( wyprzedzanie i takie tam walki )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:32, 28 Paź 2006
Poul
Ferrari (HRL1)
Ferrari (HRL1)

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Dzien 27.10.2006, tor w USA.

5) Scinanie2 - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (1.1 MB)
Kolejne sciecie. Tym razem nie jest to zadne przestrzelenie zakretu, nie jest to tez lekkie sciecie, bo oba kola znajduja sie daleko od wymaganego toru jazdy. Wyraznie widac, ze kierowca McLarena nawet nie jest zainteresowany poprawna jazda - po prostu chce nadrobic pare sekund myslac sobie "i tak nikt mnie przeciez tu nie widzi".

6) Pit-stop - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (0.99 MB)
Zupelnie nieodpowiedzialne zachowanie kierowcy McLarena. Co to w ogole ma znaczyc - wypychanie drugiego bolidu z pit-stopu ? Jezeli ktos dotankowuje to pit-stop jest zajety !! Pamietajcie, ze w lidze bedzie klasyfikacja teamow, wiec powinniscie miec szacunek do drugiego kierowcy waszego teamu. Co w takiej sytuacji nalezy zrobic ? Ustawic sie za tankujacym McLarenem i poczekac na swoja kolej !! Przed oficjalnymi wyscigami najlepiej bedzie sie we wlasnym zakresie umowic na ktorym kolku ktory bolid dotankowuje, zeby takich sytuacji uniknac. Jesli jednak taka sytuacja sie zdarzy to musimy poczekac, az mechanicy skoncza obslugiwac osobe bedaca przed nami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:38, 28 Paź 2006
pawel
Gość

 





patrzac na te filmiki zastanawiam sie czy jest sens w ogole robic ta lige
PostWysłany: Sob 11:41, 28 Paź 2006
Poul
Ferrari (HRL1)
Ferrari (HRL1)

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





pawel napisał:
patrzac na te filmiki zastanawiam sie czy jest sens w ogole robic ta lige

No moze nie przesadzajmy. Sa po prostu pewne zachowania, ktorych musimy sie oduczyc. Wiekszosc ludzi chyba zapomina, ze to jest F1, a w tym sporcie nie chodzi o to, zeby kogos wypchnac z trasy. Dlatego wlasnie umieszam te filmy wraz z komentarzem do sytuacji - moze pare osob dzieki nim zacznie jezdzic bezpieczniej (zobaczy dana sytuacje z innego punktu widzenia).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:44, 28 Paź 2006
carlsoek
Tester

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Co wy sie tak czepiliscie tego mclarena teraz kazdy bedzie myslal ze ja jestem autorem tego bałaganu Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:48, 28 Paź 2006
Poul
Ferrari (HRL1)
Ferrari (HRL1)

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





carlsoek napisał:
Co wy sie tak czepiliscie tego mclarena teraz kazdy bedzie myslal ze ja jestem autorem tego bałaganu Sad


Carl - Ty w ogole nie powinienes sie "chwalic", ze jestes na ktoryms z filmow. Specjalnie zrobilem ten temat anonimowo, zeby nie bylo glupich dyskusji, ze ktos kogos oczernia. Dla mnie McLaren to zwykly bolid - wczoraj McLarenow bylo kilka (3 czy 4). To nie ma znaczenia kto jest na filmie - wazne jest wyuczenie sie jak nie mozna jezdzic i tylko temu ten temat sluzy !! Tak sie akurat sklada, ze Maki popelniaja najwiecej tego typu incydentow, dlatego wlasnie na filmach masz praktycznie same Maki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:51, 28 Paź 2006
carlsoek
Tester

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





spox ale do jednego incydentu to moge sie przyznac Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:12, 30 Paź 2006
Poul
Ferrari (HRL1)
Ferrari (HRL1)

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





Dzien 29.10.2006, Niemcy - Hockenheim.

1) Wypadek - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (4.89 MB)
Seria bardzo powaznych w skutkach incydentow. Kierowca pierwszego McLarena zupelnie bezsensownie (juz i tak byl przed kierowca Renault) opoznil hamowanie, w taki sposob, ze z wielkim impetem skonczyl na tylnym spojlerze kierowcy Ferrari (ach to zwolnione tempo Wink). Kierowcy drugiego McLarena chyba spodobal sie wyczyn poprzednika i moment pozniej sprobowal tego samego, czyli spoznione dohamowanie przed zakretem, przez co wyladowal na tylnym spojlerze swojego kolegi z zespolu (to dopiero sie nazywa Team Play Wink). Wyjezdzajacy, po wychnieciu poza tor, kierowca Ferrari zupelnie bezsensownie wpycha sie przed kierowce kolejnego McLarena i powoduje nastepny wypadek. W takiej sytuacji, bedac poza torem, nalezy upewnic sie, iz swoim powrotem na tor nie stworzy sie niebezpiecznej sytuacji. Dodatkowo kierowca Ferrari, majac sporo miejsca na zewnetrznej, powinien z duzo mniejsza predkoscia wyjechac powoli na zewnetrzna i tam dopiero rozpoczac wlasciwe przyspieszanie.

2) Wyjazd - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (3.04 MB)
Ten sam wyscig, kolejny wypadek. Podobnie jak poprzednio kierowca Ferrari, tym razem kierowca McLarena zupelnie nie patrzyl co sie dzieje wracajac po wypadnieciu na tor. Wypadek widzimy z dwoch kamer - pierwszej, umieszczonej za bolidem sprawcy wypadku oraz drugiej, umieszczonej tuz nad glowa poszkodowanego. Pamietajmy, ze przed powrotem na tor musimy kilkukrotnie upewnic sie, ze nikomu nie zajedziemy drogi (ta zasada powinna dzialac, jesli wszystkie 4 kola bolidu sa zarowno poza torem jak i tarka). Nawet jesli na ktoryms zakrecie nas wyniesie poza tarke, a ktos bedacy zaraz za nami pojedzie prawidlowo i bedzie od nas wyraznie szybszy to NIE mozna zajechac mu drogi wjezdzajac spowrotem na tor !! Odstepstwem jest tutaj sytuacja, gdy osoba z tylu jedzie innym torem jazdy (lub jest w znacznej od nas odleglosci) i mamy na tyle miejsca, by bez zagrozenia dla innych ponownie wlaczyc sie do walki. Jesli jednak z tej zasady skorzystamy i wybierzemy np zewnetrzna to nie mozemy zmienic toru jazdy po raz kolejny (czyli typowa walka - ktory bolid sie szybciej rozpedzi jadac leb w leb). Innymi slowy - jesli wylecimy poza tor na zakrecie w prawo, a osoba jadaca z tylu wybierze wewnetrzna (prawa strone toru), zostawiajac nam zewnetrzna (lewa strone toru), to mozemy wrocic TYLKO na zewnetrzna oraz mozemy rozpoczac wlasciwe przyspieszanie dopiero po powrocie na tor (zadne rozpedzanie sie na poboczu przed powrotem na tor !!). Chodzi o to, ze nie mozna zyskiwac ulamkow sekund przewagi nad goniacym nas kierowca przez umyslne "przestrzeliwanie" zakretow z twardym poboczem (przynajmniej jedna osoba bardzo czesto tak u nas na treningach robi).

Pamietajmy, ze w sytuacjach zagrozenia czasem lepiej odpuscic. Gdyby zrobic cos takiego w trakcie oficjalnego wyscigu to i tak zostaniemy po wyscigu zdyskwalifikowani !! Odpuszczajac, wciaz mamy mozliwosc walki o lepsze miejsce (a moze na kolejnym zakrecie osoba, ktora przepuscilismy rowniez popelni blad ?).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:20, 30 Paź 2006
carlsoek
Tester

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





2 wyjazd to koolega mial jakies problemy natury technicznej czy cos .
Więc mu wybaczam Very Happy
jakos poprzednie filmiki bardziej mi sie podobały Razz tzn. jakos lepiej wyglądały bardziej realistycznie ale tylko moja opinia taka Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:24, 30 Paź 2006
Poul
Ferrari (HRL1)
Ferrari (HRL1)

 
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5





carlsoek napisał:
2 wyjazd to koolega mial jakies problemy natury technicznej czy cos .
Więc mu wybaczam Very Happy
jakos poprzednie filmiki bardziej mi sie podobały Razz tzn. jakos lepiej wyglądały bardziej realistycznie ale tylko moja opinia taka Razz


One nie maja byc ladne, one pokazuja jak nie mozna w F1 jezdzic !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JAK NIE JEZDZIC !!!!!!
Forum LIGA HRL Strona Główna -> :::Liga HRL:::
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin