Poul |
Ferrari (HRL1) |
|
|
Dołączył: 15 Paź 2006 |
Posty: 206 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
Porcja filmikow z dnia 27.10.2006, tor w USA.
1) Scinanie - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (2.21 MB)
Na poczatek klasyk, czyli scinanie zakretow. Oczywiscie kazdemu moze sie zdarzyc sciecie zakretu, przez zbyt pozne hamowanie. Co nalezy w takiej sytuacji zrobic ? Na pewno nie postapic tak jak kierowca McLarena. Jesli wlasnie walczylismy z kims o miejsce i wygralismy ten pojedynek dzieki scieciu zakretu to nalezy zwolnic i przepuscic osobe, z ktora walczylismy. Dopiero kiedy osoba ta znajdzie sie przed nami, mozemy znowu rozpoczac walke o dana pozycje !!
2) Zajezdzanie - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (1.33 MB)
Kolejne bardzo czeste zachowanie na wirtualnym torze. Jezeli ktos jadacy za nami rozpocznie juz swoj manewr wyprzedzania to nie mozemy mu zajechac w ten sposob drogi !! Trzeba wrecz udostepnic mu tyle miejsca, by mogl sie zmiescic na swoim torze jazdy. Kierowca McLarena z prawej strony powinien zjechac do wewnetrznej (w prawo) i starac sie nie wyjezdzac na zewnetrzna nawet po wejsciu w zakret, jesli kierowca Ferrari nadal znajduje sie obok niego - nie moze wypchnac go poza tor !! Wiem, ze na zakretach w grze ciezko zorientowac sie gdzie kto jest, wiec starajmy sie ten przepis stosowac przynajmniej na prostych - tutaj latwo zerknac "do tylu" czy "na boki", by szybko zorientowac sie w sytuacji. Tak wiec jesli ktos zacznie nas juz wyprzedzac to nie zajezdzamy mu drogi !!
3) Dobijanie - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (1.48 MB)
Na poczatku filmiku widzimy wyraznie, ze kierowca Ferrari jest duzo szybszy od kierowcy McLarena. McLaren probuje rozpaczliwie zablokowac wewnetrzna (zapewne uwazajac, iz tam nastapi atak) przez zjechanie w prawo, w tym momencie otwierajac lewa strone. Kierowca Ferrari znajduje tam wlasnie luke pomiedzy McLarenem i banda, wciskajac sie w nia. Kierowca McLarena powinien widziec cale to zdarzenie jesli nie widokiem "w tyl" to chocby w lusterku (przez sekunde w lewym lusterku McLarena widac czerwony bolid wyprzedzajacy go z lewej strony). Zamiast udostepnic Ferrari wolny tor i odbic jeszcze bardziej w prawo (w koncu wewnetrzny tor wybral, jako ten wart obrony), kierowca McLarena nagle zmienia tor jazdy i probuje jeszcze "przycisnac" Ferrari do bandy caly czas powoli zjezdzajac w lewo, gdzie dochodzi do kontaktu. Chwile pozniej kierowca McLarena, chyba w zlosci, wyraznie nie zwalnia przed zakretem i na pelnym gazie uderza w tyl bolidu Ferrari. Bolid Ferrari sila bezwladnosci uderza w poprzedzajacy go bolid Renault. Takim oto sposobem jeden kierowca spowodowal wypadek, w ktory zamieszane byly 2 kolejne bolidy !!
Swoja droga - widowiskowa ta kraksa byla
4) Zajechanie + Sciecie - [link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych] (2.36 MB)
Kierowca McLarena widzac zblizajacy sie bolid Ferrari probuje zablokowac wewnetrzna (dosc powolnym ruchem), jednak nie robi tego az tak zdecydowanie i zostawia na tyle miejsca, ze miesci sie tam bolid Ferrari. McLaren odbija odruchowo w lewo, jednak w ulamku sekundy odzywa sie w nim instynkt Destruction Derby i mocno skreca w prawo, wbijajac Ferrari w bande. ferrari sprytnym ruchem zjezdza na zewnetrzna, McLaren malpuje ten ruch, wtedy Ferrari wciska pedal gazu do podlogi i schodzi do wewnetrznej, wyprzedzajac McLarena. Niestety kierowca Ferrari odrobinke przesadzil z tym przyspieszaniem (wyraznie chcial jak najszybciej stamtad uciec, zeby nie dostac kolejnego uderzenia w bok od kierowcy McLarena ) i dosc wyraznie przestrzelil zakret. W tym momencie McLaren... bardzo ostro scina zakret , zeby tylko znalezc sie przed Ferrari. Warto zauwazyc tez tutaj jedna rzecz - kierowca Ferrari po wypadnieciu z toru probowal jak najkrotsza droga na ten tor powrocic. Nie probowal jechac jak najszybciej po trawie, nabierajac jak najwiekszej predkosci przed wjechaniem na asfalt, tylko staral sie natychmiast wrocic na tor i tam dopiero rozpoczac wlasciwa jazde.
Mam nadzieje, ze filmiki sie podobaly Jesli dobrze pojdzie to przynajmniej czesc osob z nich cos wywnioskuje.
Powyzsze zachowania sa nie tylko nieprofesjonalne, ale tez po prostu chamskie. Pamietajmy, ze w lidze wygrana przez celowe wypchniecie przeciwnika z trasy, czy celowe scinanie zakretow na pewno nie przejdzie. Dlatego wlasnie poprawnych zachowan powinnismy sie zaczac uczyc juz teraz, na treningach.
Ja na przyklad wiem, ze moim glownym problemem sa spoznione dohamowania - przez to czasem mi sie zdarza w czyjes tylne skrzydlo dobic |
|